De kans dat jij op deze website terecht bent gekomen via Google is minimaal 80 tot 90%. Hoe ik dat weet? Omdat ik met mijn website volledig inzet op de kracht van Google. De kracht dat wanneer jij op zoek bent naar een specifiek antwoord of dienst; dat ik daar dan verschijn wanneer mijn kennis bij jouw zoekvraag aansluit. In dit artikel neem ik je mee waarom ik denk dat het ook voor jouw bedrijf belangrijk is.

De kracht van Google: Gevonden worden waar gezocht wordt

Zeg eens eerlijk: wat is het eerste dat jij doet wanneer je op zoek bent naar een antwoord op een vraag of meer informatie wilt over iets?

Juist: Google!

Natuurlijk hebben we allemaal websites waar we naar toe gaan als we een boek willen kopen, een nieuwe wasmachine nodig hebben of willen weten wat onze vrienden doen.

Maar wanneer we nog niet weten waar we moeten zijn om bepaalde informatie te vinden, dan is Google onze grootste vriend.

Het is niet voor niets dat alle internet-browsers voort standaard een zoekmachine gekoppeld hebben aan de adresbalk. Je hoeft niet eens maar naar www.google.nl te gaan om te kunnen zoeken op Google! Okey, behalve mijn ouders dan, die dat nog steeds niet beseffen 😂

Zoeken op Google is dus zo’n deel van ons leven geworden; dat we niet eens meer in de gaten hebben hoe vaak we er gebruik van maken.

En als ondernemer wil ik daar gebruik van maken.

Want ik geloof dat de kracht van Google is, dat wanneer jij specifiek ergens naar op zoek bent (zeg bijvoorbeeld een Human Design boek) je dan al meer met een koopintentie op zoek bent dan wanneer je doelloos zit te scrollen op social media.

Het is zeker wel mogelijk om te verkopen via social media. Maar uit ervaring weet ik dat het meer moeite kost dan wanneer je precies op de juist plek bent wanneer iemand actief op zoek is.

De kracht van Google: lange levensduur van je werk

Een ander groot voordeel van actief inzetten met je website op Google is dat je content een lange levensduur heeft.

We kennen allemaal de Instagram Stories die na 24 uur automatisch verdwijnen; de berichten die hooguit een paar dagen lang actief likes en reacties krijgen, maar dan weer wegzakken; en de folders die meteen bij het oud papier gegooid worden.

De meeste (online) content heeft maar een korte levensduur en het is moeilijk om een groot publiek daar mee te bereiken.

Je moet echt veel geluk hebben om viral te gaan met een Instagram Reel of Tiktok video en je volgers opbouwen kost heel veel tijd en moeite.

Maar als je een goede blog of pagina schrijft, dan kan die blog in de loop van de jaren duizenden bezoekers naar je website trekken. Natuurlijk blijft er wel werk zitten aan je website; maar als content eenmaal staat, dan blijft het er staan.

En vervolgens trekt die content iedere maand opnieuw nieuwe bezoekers naar je website.

Mensen die jou misschien nog niet kenden; of een nieuwe pagina van jou ontdekken.

Dan werkt je content dus VOOR jou. In plaats van dat jij steeds opnieuw moet werken aan je content.

Dat is dus een grote kracht van Google die vaak onderschat wordt. Het is veel meer schaalbaar. En trekt de juiste mensen aan. Mensen die bewust op zoek zijn naar wat jij te vertellen hebt!

Is het voor jou een uitdaging om je ideale klant te bereiken op een manier die ook bij jou past?
Kijk dan nu de gratis Masterclass “In 3 stappen meer zichtbaar worden als spirituele ondernemer” en zet vandaag nog de eerste stap!

 

SEO als belangrijkste marketing kanaal in je business

Met bovenstaande visie dus in mijn achterhoofd, heb ik er voor gekozen om Google (of SEO: Search Engine Optimalization) als mijn belangrijkste marketing kanaal voor mijn bedrijf in te zetten.

Levert dat snel verkopen op? Nee. Vaak niet.

Het kost namelijk wel echt tijd voordat Google gaat zien dat jouw website echt belangrijk is.

Ik zie deze vorm van marketing dan ook meer als een lange termijn strategie. Het kost tijd en moeite, maar over de langere termijn levert het een stabiele groei op. Een groei die niet te stoppen is als je het goed doet.

En het is een kanaal of strategie die niet snijdt met andere marketing kanalen. Je kan heel makkelijk je website opbouwen en daarnaast actief zijn op social media.

Je kan zelfs zorgen dat je website andere kanalen ondersteunt. Doordat je iemand kan doorverwijzen naar je website op social media of in drukwerk.

En ondertussen helpt Google je nog 24/7 om meer mensen bekend te maken met wat jij doet. Dat is de kracht van Google!

Goede deal toch?!

Dus de enige vraag is nu nog:

Wanneer ga jij met de kracht van Google aan de slag?

Light Up SessieDe vraag is nu dus of jij aan de hand van dit artikel ook aan de slag wilt gaan met Google. En zo ja, wanneer?!

Maar ook: hoe gaat je dat dan aanpakken? Wat is er allemaal nodig om je website goed vindbaar te maken op Google?

Dat is precies één van de dingen waar ik jou mee kan helpen in de Light Up Sessies!

Het doel van de Light Up Sessies is simpel:
Helderheid creëren in waar je nu staat en waar je naar toe wilt. Om vervolgens de makkelijkste, leukste en lichtste weg te vinden om daar te komen op JOUW manier!

We gaan dus kijken waar jij nu al staat met Google en wat er nodig is om beter te gaan scoren!

Wil jij dit ook?

Boek dan vandaag nog een losse Light Up Sessie. Of ga vol in voor een 4 maanden traject waarbij ik jou iedere 2 weken help om de volgende stap te zetten!

Ik kijk er naar uit om je te helpen!

Veel liefs,

Mariska

Find Your Light Podcast

In onderstaande aflevering van de Find Your Light Podcast, vertel ik over hoe de combinatie van spiritualiteit en ondernemen voor mij gewerkt heeft. En waarom dat ik denk dat het zelfs de ENIGE manier is waarop je als zelfstandig ondernemer echt je dromen kan waarmaken.

Kijk deze aflevering op Youtube:

Of luister naar de aflevering op Spotify: